28 de desembre 2008

MINIPROJECTE 2.5


CONCLUSIONS

Ha estat un aprenentatge molt motivador per als alumnes i per a la mestra.

Els alumnes han pogut ensenyar la feina feta (presentació PPT) als seus companys de cicle mitjà del mateix centre, que justament estan estudiant el poble, la comarca i Catalunya.

És a dir, s’ha pogut transferir el coneixement d’alumnes a alumnes. Per a ells ha estat motivador al 100 %. I després d’aquesta experiència s’hi han afegit dues activitats que estan ara en procés: la creació de PPT sobre animals vertebrats, per ajudar als alumnes de cicle mitjà, que preparen un museu viu a l’escola. A aquesta activitat s’hi ha convidat a la resta d’aules de l’escola, a la llar d’infants de la població i als pares, mares i familiars que vulguin venir. Des de l’àrea de medi han engegat aquesta activitat en grups, i cadascun s’encarrega d’explicar als visitants del museu viu (una aula amb diferents animals que han portat els alumnes .......) les característiques d’aquell grup de vertebrats amb la presentació que han creat.

Fins al moment,en aquest centre s’havia utilitzat l’eina TIC per a l’ensenyament, però no per a l’aprenentatge.

A més, ara des de l’àrea de llengua estan treballant amb textos que s’envien per correu electrònic amb els amics que han fet al viatge, punt de partida del disseny explicat.



AUTOAVALUACIÓ DE l’activitat

En aquesta activitat s’han tingut en compte tots els conceptes treballats des dels inicis de l’assignatura, i això ha fet que a més de ser una activitat amb ens propi, servís com a culminació de tot un procés.

L’activitat comptava amb un punt de partida originat pels propis alumnes, que feia ja entrar l’activitat en un context d’aprenentatge significatiu. Les TIC hi tenien un paper de mitjanceres, per a arribar a la culminació d’una significativitat que promovia un canvi mental en els alumnes. Les sessions s’havien planificat des de la vessant dels alumnes, fent que ells seguissin el procés de planificació, per passar després a l’acció i a la posterior reflexió.

L’activitat ha estat un èxit tal que s’ha extrapolat la “manera de fer” a d’altres cicles, d’altres àrees...Això també em porta a pensar que sempre necessitem aquella empenteta per a accedir als canvis i per a buscar com millorar una situació en la qual tenim molt fer, molt a guanyar i poc a perdre. És evident que sempre podem trobar molts “peròs” a un canvi, però si no els fem, quedem estancats.

És evident que això implica directament al centre on cadascú treballa, i estic molt contenta d’haver-ho encetat.


No voldria acabar sense citar un paràgraf del mòdul 1 en paper de l’assignatura:

“ Qualsevol tipus de mitjà, independentment del seu potencial tecnològic, no funciona en el buit, sinó en un context físic, social, ideològic, i cultural que condiciona els resultats que aconseguim amb aquest”.