
CAS: LA RÀDIO DE L'ESCOLA
CONCLUSIONS
Només cal llegir els comentaris escrits en l’espai d’opinió del mestre de cadascun dels casos presentats. És evident que quan la tecnologia s’usa de manera productiva, pot promoure un aprenentatge significatiu entre els estudinats. I és que cal fer cas de l’advertència que se’ns donava des del vídeo penjat al fòrum de l’aula: als alumnes se’ls ha de deixar crear.
Es tracta doncs de fer activitats atractives, i és obvi que en els models que construirem hi haurà d’aparèixer la informàtica com a contribució al canvi conceptual que esperem dels alumnes, així com el desenvolupament dels seus models mentals.
Si bé en fer la pràctica d’avaluació anterior, va quedar clara la importància de construcció de models, ara pertoca puntualitzar que, per a millorar-los, és igual d’important que els models siguin ben informats, estructurats i amb una informació consistent.
En aquesta miniactivitat, hem pogut observar, doncs, que les històries dels altres poden funcionar com a experiència directa. I si assumim que aprenem de les experiències dels altres, hem de ser capaços d’establir relació entre històries-experiències.
Tal i com diu Jonassen, les històries són formalismes rics i poderosos, i tot analitzant-les ens poden servir per a entendre el que les persones saben. El mitjà per a analitzar-les és el Raonament Basat en Casos (RBC) i aquest és el que s’ha utilitzat en aquest document.
Per a sintetitzar una mica tots els aprenentatges fets fins al moment dins aquesta assignatura i ajuntant-ho amb el vagatge professional, es pot mostrar una argumentació (basada en el model de Toulmin) on hi ha els punts claus d’una experiència viscuda, i amb les influències i situacions semblants que s’apliquen o s’aplicaran a aquesta nova experiència.
Només cal llegir els comentaris escrits en l’espai d’opinió del mestre de cadascun dels casos presentats. És evident que quan la tecnologia s’usa de manera productiva, pot promoure un aprenentatge significatiu entre els estudinats. I és que cal fer cas de l’advertència que se’ns donava des del vídeo penjat al fòrum de l’aula: als alumnes se’ls ha de deixar crear.
Es tracta doncs de fer activitats atractives, i és obvi que en els models que construirem hi haurà d’aparèixer la informàtica com a contribució al canvi conceptual que esperem dels alumnes, així com el desenvolupament dels seus models mentals.
Si bé en fer la pràctica d’avaluació anterior, va quedar clara la importància de construcció de models, ara pertoca puntualitzar que, per a millorar-los, és igual d’important que els models siguin ben informats, estructurats i amb una informació consistent.
En aquesta miniactivitat, hem pogut observar, doncs, que les històries dels altres poden funcionar com a experiència directa. I si assumim que aprenem de les experiències dels altres, hem de ser capaços d’establir relació entre històries-experiències.
Tal i com diu Jonassen, les històries són formalismes rics i poderosos, i tot analitzant-les ens poden servir per a entendre el que les persones saben. El mitjà per a analitzar-les és el Raonament Basat en Casos (RBC) i aquest és el que s’ha utilitzat en aquest document.
Per a sintetitzar una mica tots els aprenentatges fets fins al moment dins aquesta assignatura i ajuntant-ho amb el vagatge professional, es pot mostrar una argumentació (basada en el model de Toulmin) on hi ha els punts claus d’una experiència viscuda, i amb les influències i situacions semblants que s’apliquen o s’aplicaran a aquesta nova experiència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada